måndag 30 maj 2011

Thundercat: For Love I Come

Jag har en kompis som bodde närmast pendeltåget av alla i min kompisskara när jag var liten, och han kom alltid sist eller för sent till tåget, och då menar jag alltid. Hans ursäkter varierade men den bästa som ofta återkom var att han bara var tvungen lyssna klart på den låt han var spelade i bandaren (yepp, bandspelare var ungdomens stereo hifi back then). Det är lite långsökt men det var igenom honom som jag första gången fick höra Suicidal Tendencies, Pantera och annan trash metal. Inte för att jag var direkt lyrisk men jag har alltid uppskattat att få en introduktion till något av någon som är det.

Anyways, snabbspola framåt 15 år och helt plötsligt läser jag om att Suicidal Tendencies bassist Thundercat börjat arbeta med Shafiq Husayn och Flying Lotus på deras kommande album (vilka är släppta idag), vilket kändes väldigt oväntat ifall man hört Suicidal Tendencies, but still. Och nu visar det sig att kombon Thundercat och Flying Lotus antagligen var så kreativt framgångsrik att det nalkas en EP på Brainfeeder vid namn "The Golden Age of Apocalypse", helt proddad av mr FlyLo. Och som alltid i denna nya digitala värld så har det släppts en låt för oss alla att glädjas, älska och hata i bästa promotionsyfte. Oh yeah, inte att glömma, det är en George Duke cover föresten, samma som Doom samplade till "I Hear Voices", så nu kommer priserna stiga ytterligare på Dukes vinyler. So it go. Anyways, Thundercats version är riktigt riktigt nice och gör sig nog bäst hos alla lovers och ricky blazers där ute. Easy.

LINK: Thundercat - For Love I Come

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar